fredag 25 april 2014

Fredag idag!!!

Tjohoo fredag! Och sen ännu en helg som förhoppningsvis kommer vara lika fin precis som det varit i veckan. Nu på morgonkvisten innan jag klev upp så hörde jag dundrade hovar utanför fönstret, jag kikade ut och där kom det en liten drös med ponnyer i full sula med Aragorn i täten. Bra häftigt är det att få privilegiet att ha hagen direkt utanför fönstret, det är dock inte lika uppskattat när man vaknar av att Ior skriker utanför fönstret, det har ju hänt det med!
(Nelson kollar läget på andra sidan grinden och vad vi håller på med...:)

Åter till helgen, idag är det vår ridlektion. Förra veckan hade vi akademiskt i paddocken vilket var roligt. Vi får se vad Mikaela har tänkt ut för något till idag. Det hade ju varit lite mysigt att komma ut i det fina vädret, eller lite lek från marken kanske? Ja, det finns mycket roligt vi kan hitta på! I helgen så hade i varje fall jag tänkt att mocka ur inne hos kaninerna och bockarna då det ligger en hel del med hö där som ska bort. Sen så finns det ju alltid något mer att röja undan, men det lir bättre och bättre för varje dag som går. Det finns även en del hovar som behöver verkas så det hade jag väl oxå tänkt sätta tänderna i (eller raspen!). Så nog finns det saker att göra allt. Om inte annat så kan man ju alltid hänga runt i lösdriften och kika på vad hästarna har för sig, det är alltid lika spännande!


// Olivia

1 kommentar:

  1. Sötaste lilla hästen <3
    Puss på han från Gotland

    SvaraRadera