torsdag 24 april 2014

Det vanliga och lite till

Ännu mer fint väder! Undrar hur länge det kommer att hålla i sig...? Om jag ska dra samma repa igen så har det varit lektioner, precis som alla andra veckodagar. Fats på torsdagar och måndagar är det 2 lektioner istället för en. Efter att jag hunnit bytt om till de grymt smutsiga men ack så sköna mjukisbrallorna, en stor t-shirt och min rena fina broderade fleecetröja så bar det av ner mot stallplan för att kolla av läget. Första gruppen skulle ha lite grunder i frihetsdressyr, de skulle få vara två och två på en varsin shettis och så en stick att dela på. Aramis, Turbo, Zingo och Exet fick vara med som lärare åt barnen då de ändå har gjort det en hel del förut. Det var lite halvkrångligt för vissa att hantera sticken, hålla koll på sin kropp och även få hästen att förstå. Det är inte så lätt som det ser ut alla gånger. Aramis var lite loj idag vilket alldeles säkert beror på det varma vädret och all päls...man får ju själv en alldeles egen päls, om än en ovälkommen sådan!
(Aramis bakom en sten tidigare i vår, han var inte särskilt intresserad av att posera!)

Andra gruppen skulle ha fortsättning på frihetsdressyr fast uppsuttet, jag hade tänkt sneeka med på Goliath men han blev med på lektionen så den tanken fick man lägga åt sidan, jag får ta tillfället i akt en annan gång helt enkelt. Istället knatade jag upp och blandade foder och fodrade de andra högen av återstående hästar i lösdriften. Vilket gick finemang! Nu är det bara getapojkarna som ska ner till sina "boxar" för natten och få lite hö att käka precis som alla andra fyrbenta. Och så hundarna förstås, Charlie kommer snart att stirra ut mig och inte ge sig förrän maten är serverad...ha det gott!

Ps. Lite tråkigare nyheter på det här är väl att Bentley har feber och är lite kulen, men ändå piggelin. Jehu är också lite hängig och inte riktigt hundra men det kan ju mycket väl bero på transformationen från hingst till valack igår. Annars så flyter det mesta på som vanligt och vårstädningen är i full rulle! :D
// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar