tisdag 1 april 2014

Lördagen och söndagen + lite måndag

I lördags så kom ju äntligen Louise tillbaka till Jan-Ols! Såsom vi har väntat på hennes besök sedan jag och Isabell var där i vintras. Hon dök upp på dan där med sin nya bil medan vi andra var nere i stallet och hade fetterna ute och monterade upp lysrör, så först och främst fick hon hälsa på lille Lave. Lite senare mot eftermiddagen så kom min mamma, mormor, morfar, morbror och brorsa upp. Tanken var att mamma och mormor skulle få åka häst och vagn i det fina vädret med de bästa ponnysarna (och kuskarna ;). Mormor fick åka med mig och Aranais och mamma fick åka med Lousie och Ior. Amanda och Agnes red och Isabell körde prinskorven. Allt gick riktigt bra och vädret var helt underbart. Mormor och mamma blev lite spända när vi drog av i full sula upp för backarna, men jag tror det var lite skräckblandad förtjusning...Isabell och Prinsen spurtade som bara den och nog börjar lille korven få bättre kondis allt, Isabell och han är verkligen på G!

På söndagen hade vi trickkurs. Louise fick deltaga med Aramis vilket var riktigt roligt! de var superduktiga allra helst Louise som fick lov att träna trick med en obekant ponny som inte alltid var med på noterna, men de var så duktiga! :D Det som var lite annorlunda med denna gång var att vi höll till på ängen istället för paddocken, så mycket roligare tyckte både hästarna och vi. Goliath och jag hade inte vår bästa dag och herrn var ofokuserad och lite på tårna, men vi härjde lite över skogshinder och sprang emellanåt, vilket var riktigt kul! Louise var med och hjälpte mig att städa i klubbrummet sen mot kvällen innan hon tog bilen och sin väldigt udda musik (!)  x) och åkte hem mot Kumla. Det blev riktigt tomt men vi planerar att åka ner till henne och damerna nästa vända, och kanske lite fluffiga kaniner...


Så fina, två underbara individer som tillsammans med en hög andra fina vänner gör stjärnorna  klarare om nätterna.

Sen så tar vi måndagen, jag kan väl säga som såhär att jag hoppade lite med store svart och överlevde, fräsigt!


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar