torsdag 6 mars 2014

När det finns lite tid och ork över

Nu sitter jag däckad i soffan med magen full i pannkaka och bär, smaskigt, men paltkoma är väl kanske inte särskilt roligt alla gånger. Gårdagen var en sån där drygdag, 40 miljoner saker att göra och ha i huvudet och då blir ju inte attityden den bästa heller. Efter praktik halva dagen, in till skolan andra halvan för att läsa svenska, möte med rektor och lite andra elever och lärare (helt oplanerat) och så sist men inte minst körlektion. Sen var det dags för det vanliga, men jag var så trött i huvudet att det inte blev mycket vettigt gjort. Aramis fick sina hovar ordentligt rengjorda med en speciell tvål och sedan på med field paste Jag hade tänkt repetera lite grejor ifrån trickkursen, men Aramis var på tårna när han var själv i paddocken och jag gick mer eller mindre på autopilot, ingen bra kombo. Så det fick helt enkelt bli så att det bara var att avsluta, finito. Goliath fick knata i lösdriften då det knappast skulle gå något bättre med honom då jag var som jag var.

Idag var jag däremot mer med i matchen och har tömkört Aramis till himlabacken med ridgruppen, det blev lite galopp så långt som jag orkade springa uppför den där backen..herregud vad dålig kondis jag har! Det måste tränas upp....sen så hann jag även med att verka Gucci, det blev lite skillnad före och efter, fast hans hovar är långt ifrån bra. Finns en del att jobba med där. Goliath gick med på lektionen där de idag hade AR, jag var inte med under lektionen utan fodrade de kvarvarande hästarna och diskade mathinkarna. Men imorgon så väntas det verkning för herrn och även rengöring, och så är det ju lektion också!

Nu är det dags att gå och göra kudden sällskap, fast innan dess ska vi göra i ordning en verklista! :)

// Olivia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar