tisdag 18 februari 2014

Uppdatering a la Jan-Ols

Oj oj oj, här var uppdateringen lika med noll. Har tänkt ett antal gånger att nu ska jag minsann skriva, men nejdå, då har jag gjort något annat istället! Helgen gick fort över, precis som vanligt (tyvärr), synd att man behöver sova, annars hade man ju kunnat få bra mycket mer tid till att dona.

Till det roliga: Hästar!
 Efter att vi kommit hem på söndagen efter Stockholms resan så fick Goliath och Nelson komma in för att bli fixade om fossingarna, Goliath blev klar runt om medan Nelson endast fick framhovarna fixade. Men bakhovarna får vi ta snart. Efter det lilla arbetspasset så tog jag med Goliath ut i paddocken för att leka lite. Goliath har kunnat känts lite "stel" eller hur man ska säga, han har inte riktigt släppt loss. Men i söndags blev det minsann skillnad på grabben! Han var mycket mera med mig och var snabb i reaktionerna, jag tappade honom en gång men kunde fånga upp honom på en gång igen. Det var i varje fall riktigt roligt att se honom mer öppen och fri än han har känts innan, jag hoppas på fler sådana här stunder :) Aramis fick också komma in och vara i paddocken, han var lite halvgalen (dock inte särskilt ovanligt...) han var väl med på det mesta, men denna gång var det jag som hade ide torka och satte upp lite gränser för oss. Måste väl ändå säga att det gick bra, men som sagt fantasin var verkligen totalt död och jag kunde inte finna några spännande nya saker. Men vi får ta nya tag!

Måndagen hände inte så mycket utöver att jag verkade Erling. Goliath gick med på lektionen. De hade balansridning och han skötte sig super som vanligt! Aramis fick strosa runt i lösdriften och käka mat, inte han emot! :D

Och så tisdag...idag blev Goliath riden av Agnes med på lektionen och jag körde Aramis i pulkan, så båda grabbarna har rört på sig och hade en del med energi att ta vara på! Det är isigt nu, men barfota hovarna funkar alldeles utmärkt! Jag blev lite orolig ett tag där när det kom isfläckar och tempot var lite förhöjt (eller ganska mycket för den delen) men inte halkade någon av dem!  Duktiga ponnyer som har koll på underlaget :D

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar