tisdag 11 februari 2014

Alla dagarna i ett....

Det kommer upp en hel del med tidsinställda bildinlägg i dagarna framöver, men nu ska det här kompenseras med lite text! :D

I fredags hade vi fortsättning på frihetsdressyren, det var då minst sagt mer utmanande denna gång då vi skulle öka gångarten lite...spännande! Dock så blev det ingen begravning denna gång heller så vi fortsätter på som vanligt, tur man har en snäll kuse som stannar upp när balansen tryter! :)

Lördagen var det ju långritt, utöver det så blev det storstädning i klubbrummet och även en lättare röjning i sadelkammaren och i stallet. Skönt när det är ordning och reda!

Söndagen blev det lek med Aramis i paddocken och den gröna bollen. Vi hade riktigt kul, fast det var bra drygt att springa i paddocken med all blötsnö...Amanda och Agnes var även med oss i paddocken , även fast de var lite mer skeptiska mot bollen än Aramis.

På måndagen hade jag studiedag, hur skönt är inte det liksom? Utöver att jag låter som en gammal häxa på rösten och hostar så är allt finemang. Allt blev klart snabbt då vi kunde hjälpas åt med alla sysslor, det blev även lite eldträning med Aragorn och sådant spännande, till och med jag fick rida en liten stund på store vit, fast såklart utan diverse läskiga saker! Överlevde till och med då, imponerande!

Och idag är det tisdag, en lång dag. Men kiropraktorn ska i varje fall fixa med några hästar idag, inklusive Mirre och Goliath. Jag får se sen vad de hade för skavanker...(:

(Mobba inte min grymma outfit, kika på den fina vita hästen istället!)

// Olivia


3 kommentarer: