söndag 2 februari 2014

Dött vare här!

Ja inte bokstavligt talat förstår, men dött på inlägg i varje fall! Helgen flög förbi, precis som den alltid brukar göra. Fy då, det känns som om jag inte hann med ett dugg, och det gjorde jag ju knappt i och för sig heller.

Fredag: Fick som sagt sluta tidigare från skolan, gick ner till stan för att möta upp bland annat Mikaela, sen handlade vi lite mat. Tråkigt men ytterst nödvändigt. Lektionen i fredags bestod utav en ridtur ut i skogen. Det gick hyfsat, kolmörkt ute med en del trevliga fjäderfän som skrämde lite häst, men annars så.Och en ryttare med grymt dålig balans som inte kan få sin häst att bära upp ryttaren i fråga ordentligt, ja. inte lätt alla gånger. I vilket fall så dök ryttaren ner i snön en vända, tack vare en flaxande fågel. Hästen tänkte dock försätta sin runda alldeles själv innan han insåg att det endast var han som pulsade fram, då stannade han. Ryttaren i fråga lyckades också med att gå för nära hästen framför och fick minsann sota för sitt oaktsamma ögonblick, med ett litet men aj så ömt blåmärke på benet. Härlig ridtur med andra ord, vissa gånger undrar man vad ryttaren i fråga tänker med, något svar på den frågan blir det visserligen aldrig...

Lördag: Knatar upp tidigare än vanligt för att hinna med alla grejor som skall göras innan vi skulle sticka på Hällefors och lite rally. Kallt och fuktigt var det ute så under den tiden det inte kom bilar så var man nära på att förfrysa fingrar å tår. Fast roligt är det allt när det kommer bilar brassandes i full sula på isvägen. Jag försökte mig på att göra som hästarna: Äta och hålla sig varm...men min teori funkade inte särskilt länge då käket tog slut lite väl snabbt. Efter att stått å väntat på bilar som aldrig kom så gick vi till våran bil för att åka hem igen. Fast först kikade vi lite på isskulpturer...
Dagens häst för min del blev Aramis, till både min (och hans) lycka så pumpade jag upp den stora gröna bollen, hehe. Dags för premiär, och vet ni vad? Den lever ännu! Aramis punkterade den inte den här gången, kan ju dock bero på att matte hade pumpat den nästintill explosions fylld, men men. Mirrie män (haha) var till en början inte så intresserad i bollen, utan mer matte (?), men sen så blev det liv i luckan, en å en annan kram blev det allt till bollen som plattades till under Aramis vikt, och lite bett och jagande förstås! Jag tänkte filma, men så fort jag fått fram mobilen så slutade han, suck. Får göra nytt försök nästa gång...Agnes red även Goliath en sväng i hagen med Amanda och Erling, så han fick komma ut även en sväng på lördagen, som det lät på Agnes så hade det varit mycket uppskattat att pulsa å busa lite i snön! :)

Söndag: Isabell kom upp före mig (Hur i helskotta nu det gick till vet jag inte) så jag fick hjälp med morgon sysslorna. Sen mockade vi stora lösdriften, vilket tog en liten stund. Efter den trevliga stunden så käkade vi lite mat för att sedan klättra upp på lösdriftstaket och börja skotta snö, jippie! Tungt som attan var det, och hästarna var bra fundersamma över vad det var som bullrade ovanför dem. nog blev det allt lite snömulning (snöig mule, hehe) här å var, knäppa å nyfikna ponnyer! efter att vi hade fått ner en del snö så kunde vi hopa ner från ena sidan av taket, kul. Men det finns fortfarande en hel del med snö kvar. Efter en del stressande för att hinna bli klar med det mesta innan vi skulle till bion så kom vi äntligen iväg, och vi hann in till stan ganska precis innan filmen började.

Ja detta var helgen i stora eller små drag, hur man nu vill se det. Helst skulle man ju ha fått in en del med hovar här också, men nej, den hanns inte med. Får bli veckojobb istället!

// Olivia (ryttaren)

1 kommentar:

  1. hej ;) en fråga .. hur blev du och lousie kompisar

    SvaraRadera