måndag 1 april 2013

Kalabalik tur

Ja nu var måndagen avklarad! Som sagt så var det dubbellektioner idag med en längre uteritt med fikapaus. Första gruppen fick rida till mullen för att fika där. Jag körde Aramis och hade alla barnens fika i pulkan, så jag fick knappt plats ;) Aramis var som vanligt en duktig draghäst och knatade på. Mikaela gick längst fram och så gick alla barnen på led och fick trava ifatt om de kom för långt bak. Allt gick finemang med den turen och vackert väder!

Andra gruppen gick det inte lika bra med, det var mer eller mindre kalabalik. Avramlingar, överpigga hästar, blåmärken, pulkakrångel. Ja, det mesta. Om jag ska gå in mer ingående på allt detta så lär det bli en hel bok så jag tror jag nöjer mig såhär. Alla kom i varje fall hem igen mer eller mindre ;) Shaggy blev körd idag för andra gången här på Jan-Ols. Han skötte sig bra även fast han var lite busig.



// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar