måndag 15 april 2013

Aramis-Slaktaren

Jag tittade tillbaka på gamla inlägg och hittade de här bilderna från i vintras när jag och Aramis lekte med den gröna bollen. Det är som ett bildspel och min min som jag gör när han lägger sig på den x) Haha, steg för steg visning...

Steg ett: Aramis kommer i hög hastighet och kastar sig på bollen ungefär som ett rovdjur fångar sitt byte. Bollen har inte en chans att fly från den svarta tunga saken som håller honom i ett järngrepp.

Steg 2: Aramis håller sakta men säkert på att döda sitt byte genom att kväva den, eller kanske mosa. Bollen i det fallet bjuder på hårt motstånd och Aramis försöker förgäves vinna. Men bollen är stark...

Steg 3: Aramis har mer eller mindre lagt sig på bollen och jag garvar och kan inte förstå vad han håller på med, helt ovetande om vad han har i kikarn. Bollen i detta läget gav sitt yttersta och klarade sig utan några större skador, kanske bara känner sig något nedtryckt...Aramis har inte riktigt förstått det här med att'' behandla andra som man själv vill bli behandlad'' biten ;) xD 

Bollen vann denna ronden, men som ni vet så har den tyvärr slaktats totalt av Aramis och lever tyvärr inte i dag. Dödsorsaken var ett tiokronas bithål i dess skin...där tyvärr dess innandöme läckte ut, och den gröna bollens liv var släckt för gått!  R.I.P gröna bollen!
Den gröna bollens lilla lila bollkompis har fått tagit över den gröna bollens roll som lekkompis...men han är inte lika tålig som hans bästa vän gröna bollen än gång var...så han går för tillfället på vilohem för att klara av ---->

Aramis- Slakataren

OBS! Var vaksamma i närheten av Aramis-Slaktaren då han har en mycket stor förmåga att göra sönder, dra ner, trampa och bita på dina saker exempelvis ryktlådor, schabrak. träns, borstar, hinkar (speciellt vattenhinkar) m.m plus käka olämpliga saker såsom korkar, påsar och marinerade vitlöksklyftor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar