lördag 27 april 2013

Första gången!

Igår orkade jag inte skriva någonting så det får bli nu istället ;) Ja igår hade vi lektion och vi skulle HOPPA! Haha jag har aldrig hoppat förut men har haft en liten galen känsla av att vilja testa göra det. Jag fick bästa Goliath, Johanna hade Aragorn, isabell hade Donald, Lena hade Nelson, Amanda hade Durin, Rebecca hade Porthos, Linnea hade Erling, Agnes hade Shaggy, Elin med Zingo och Maja var med på Gucci plus My som gick med Jehu. Jag hade massor fjärilar i magen, både förväntansfulla och läskiga. Första rundan uppe på ängen gick lite snabbt, men jag satt kvar konstigt nog. Första hindret gick bra (enligt mig) men andra gick lite mindre bra då Goliath hoppade en bra bit innan x) Vi tog två rundor på den ängen och andra rundan gick mycket långsammare. Sista rundan tog vi i hoppbanan i hagen näst lägst bort. Första hindret hoppade vi och det gick väl sämst, jag var på väg av men hittade balansen igen, mest tack vare Goliath då han saktade in när jag var på väg av. Jag flög på  moln och var överlycklig att ha hoppat utan att ramla av, så nu har jag prövat det oxå! Och kan säkert göra det igen ;) Jag kan väl inte säga annat att Goliath är en riktigt duktig häst som verkligen lär mig mycket :D!

Tyvärr blev det inga bilder från igår så det får bli en gammal bild ....

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar