tisdag 2 december 2014

Tisdag 2 december

Hej och hå, idag har man återhämtat sig från gårdagen dåliga sömn. Det har inte hänt särskilt mycket idag. I hästväg så har Aramis fått vara med ute i paddocken en stund nu på kvällen. Vi fokuserade mest på att vara lugna och avslappnade. Det gick faktiskt riktigt bra och Aramis var med på noterna. När det kändes bra så släppte jag ut honom ur paddocken och gick in i stallet för att hämta lite av mitt nyinköpta godis, Aramis knatade efter (brukar han göra då han vet att det blir yoga=godis) sen så hängde han med ut igen. Han fick sitt yoga samt en roadtrip ute på stallplanen. Jag var med och assisterade pappa när han grejade med traktorn så Aramis fick knata runt på egen hand, men han höll sig i närheten. Han var förvånansvärt lugn för att vara Aramis, själv och i mörker med knasiga ljud från en traktor. Han bara kollade lite när det smällde och gnistrade och fortsatte att leta höspill på backen. Men till slut så var det dags att gå upp till lösdriften då jag hade lite hinkar att diska samt kaniner att mata. Men nog tror jag att det var en nöjd individ som fick gå ut i hagen! Det var då en nöjd människa i varje fall...



// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar