onsdag 24 december 2014

Gårdagens planering, haha...

Gårdagens planering sprack ganska rejält, inget ovanligt med andra ord. Det som jag hann göra var att mocka överallt samt röja i sadelkammaren. Alltså så blev det inget julpyntande....MEN det ska jag göra nästa år har jag bestämt här och nu! Vi får se om den planeringen håller...

I vilket fall som helst så följde jag med Johanna, Mikaela och Merlin ut när de skulle tömköra. Givetvis så tog jag med mig egna fyrbenta att gå med, två stycken närmare bestämt! Två shetlandsponnyer som båda var halvgriniga på varandra, men som skötte sig bättre än jag hade trott. Plus att båda fick röra på sig och förhoppningsvis gynna nergången av dessa magar...suck. Jaja, så fort den här förbannade isen är borta så kan man börja motionera på riktigt igen. Nu är vi mest ute och rör på oss lite lätt och undviker att slå ihjäl oss.

Jag har dessutom fått en julklapp av mig själv, han var med ut på promenaden tillsammans med mig och Aramis, och innehar också fyra hovar...:D


// Olivia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar