torsdag 18 december 2014

Gos hästar

Haha jisses vad chockad jag blev av att det hade dumpit ner en del snö under natten.  Härligt! 

Igår på kvällen så tog jag in de två fyrbenta en stund.  Man får väl helt enkelt passa på att mysa och bara ha det bra inne i stallet när underlaget är dåligt ute. Goliath fick stå på gången och käka lite hö medan Aramis stod i boxen. Jag passade på att kladda på lite field paste under hovarna på Goliath samt ha på vetekudde.  Medan han stod och käka så borstade jag och stretchade honom lite. Innan han fick gå ut så fick han på sig back on tracken och ett täcke så att han håller sig varm över rygg och rumpa.  När jag skulle släppa ut honom i hagen så ställde han sig och kikade. Det var lite som om "Ska vi inte göra något mer? " . Goa hästar!

Ponny nr 2 fick först agera teori häst på lektionen då eleverna fick lära sig mer om hästens anatomi.  Mirre skötte sig väl hyfsat!  X) Sen så borstade jag honom och lät honom knata fritt en stund.  Jag gick in i sadelkammaren en snabbis och hämtade godis och när jag kom ut så var han borta vid Puzzel och Merlin och hälsade.  Men han får lugna sig med närmare bekantskap tills de har kommit in i flocken. I vilket fall så var det trevligt med det hästiga sällskapet! !

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar