söndag 12 juli 2015

Spontan fotografering i hagen med medeltidskläder

Eftersom hästarna blev tillfixade av kiropraktorn i torsdags så var det lugnt som gällde till en början. Tanken igår var att leka med Goliath i paddocken tillsammans med Alma och Ior. Men den tanken ändrade sig till att vi skulle ta lite kort ute i hagen. Som grädden på moset så lade jag fram et förslag om att vi skulle ta på oss medeltidsstäder. Den iden snappades upp direkt! Även Emelie som egentligen skulle tömköra Zingo hakade på iden och vi stack upp och rev fram lite passande kläder. Sedan så blev det helt enkelt spontanfotografering av amatörer! Faktiskt väldigt roligt!

Hästarna tyckte det var en super ide att gå ut på ängarna där de kunde beta av det mycket smarriga gräset medan vi försökte göra vårt bästa att ta kort så fort huvudet kom ovanför backen då och då, hehe. Det som var mindre roligt var att i slutet av "fotograferingen" så blev jag allergiskt av något, förmodligen gräset!? Så ögonen rann, näsan blev täppt och det kliade på hela halsen och benen. Inte helt kul! Men å andra sidan så hade vi ju roligt och många knäppa bilder blev det. Jag tänkte visa er några...både hyfsade och helt åt skogen bilder! x)

Alla bilder är förresten oredigerade, så de ser exakt ut som det gör! På både gott och ont :P


Det kliar...



Så smaskigt!





Fina Ior och Alma, jag förde inte över bilder på dem utan bara de på mig och Goliath. men en av Almas bilder hängde med över men jag har tyvärr ingen på Emelie och Zingo att visa. 



Så snygga alltså...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar