onsdag 25 maj 2016

Hej hå!!

Hej hå gott folk! Här springer tiden iväg och det var ett bra tag sedan det blev någon form av uppdatering här. Jag kan ju säga att att snön försvann efter nån dag, att Eira är rundare än rundast och jag längtar till bäääbis kommer ut, hästarna mår fint, knotten och myggorna är lika irriterande som de alltid är, det är fullt ös vid mitt torp med trädfällning samt dränering, det är punktering på två av vagnarna, förberedelserna inför vårshowen fortsätter, vi har två helgrymma människor från Ukraina här och testar att leva på våran gård, gethagen vid huset renoveras, det var jorden åskväder i förrgår så ja, det är ungefär lika mycket som det alltid är.
Foto: Therese Hubner

Sommaren närmar sig med stormsteg och det känns skönt, dock så är jag alltid lika nojjig över det här gräset som kommer för våra lättfödda ponnyer...hm. Massa motion blir det för att hålla hullet i schack samt nere med sockret. Snart börjar ridlägren för 2016, spännande! Jag själv tänkte hänga med på ett av de sista innan medeltidsveckan på Gotland.

Annars så? jo jag har beställt hem lite örter till kusarna för att kunna få bukt med lite diverse åkommor. Jag kanske själv skulle testa på någon form av kur, hm, vi får se. Jag tänker skämma bort mig med att gå till massören då allt detta grävande och slit börjar kännas av. Så det är dags för en besiktning ! Nä, nu är det snart sovdags igen och jag är dötrött, som alltid. Haha, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar