lördag 23 januari 2016

Ny hästrygg

Igår fick jag sitta på en annan herres rygg nämligen Puzzels! Jag och Puzzel har inte dragit jämt när vi råkat på varandra i hagen, eller snarare har det väl varit jag som inte gillat hans närmanden. Jag har upplevt honom som påträngande och "dryg". Men det motbevisade han verkligen igår! Så uppfattningen om Puzzel har ändrats till det bättre och jag får väl skärpa mig och vara mer tillmötesgående. 
Puzzel var riktigt duktig och väldigt känslig och försökte verkligen. I början var jag lite nervös då jag inte har grejsat med honom särskilt mycket. Men han kändes som en lugn och trygg herre med lagom motor och positiv inställning. Han var något galet känslig och fattade grejen snabbt. Hans ägare Sara och han har verkligen gjort ett superjobb tillsammans! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar