söndag 10 januari 2016

Helgen är här!

I fredags var det dags för lektion igen. Denna gång blev det total byte från den svarte ponnyn till en brun storhäst, nämligen Nitro. Det var helt klart annorlunda att sitta på hans "beniga" rygg gentemot Goliaths runda. Vi skulle ha dressyr och jag som är sämst i vanliga fall, haha, gjorde väl knappast något storslaget! Men Nitro var trevlig och känslig om än lite spänd, men det gick bättre efter en stund. Spännande var det allt i varje fall! Lärorikt att bryta vanor.

Lördagen spenderades i Hofors med Tobbe och Mikaela för att hälsa på min gammelmorfar och hans sambo. Innan vi åkte mot Hofors så hann vi in på Granngården, Hööks, Biltema och djurbutiken. Från Hööks lyckades jag få med mig ett mulletäcke och grimma till Goliat samt ett par skor till mig. Täcket var på rea och var av det lite tjockare fleecematerialet. Så nu har herrn ett eget täcke han med om det någon gång skulle behöva användas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar