söndag 10 januari 2016

Goliaterna

Idag har det kommit en hel del snö och sedan regnat på det!? Det är isigt ovanpå snön och allt annat med för den delen. Efter mockningen i lösdriftarna så fick Goliath hänga med in. Han var inte riktigt sugen på att greja till en början men jag tror nog att det vände ganska snabbt. Vi spatserade ut i paddocken och han var lite på tårna. Jag tänkte att vi skulle leka lite med volterna samt bara checka av hur herrns sinnesnärvaro låg till. Till en början var det lite lojt men sen så kom energin fram. Goliath busade genom att slänga på huvudet och "gruffa". Haha han ser då för rolig ut! Även fast han busade så hade han ändå koll på läget. Sen så gjorde vi lite snabba byten åt olika håll och då lyfte han lite fram och vände sig runt på bakbenen precis som jag tänkte. Vi hade riktigt roligt och som avslut fick Goliath knata ut och hitta på vad han nu än ville medan jag tog undan lite grejor, denna gång så travade han i full sula upp till grinden mot gården och kikade på småhästarna. Det var mycket spännande tyckte han, men sen så mötte han upp mig och vi knatade in på gården och sedan in i lösdriften. Fina hästen!

Goliat nr 2 fick vara med på lite eldträning idag. Det gick hur bra som helst. Jag blev riktigt imponerad av hans lugn och dessutom så lekte vi lite runt elden samt alla de andra hästarna och det gick helt suveränt. Aramis blev riden med på eldträningen av Emilia och han har också förvånat mig med att han inte heller har brytt sig nämnvärt. Duktiga ponnysar! Goliat fick också knata ut själv och jag tänkte att hans kanske skulle tycka det var roligt att få rejsa upp till hagen. Jodå, han påbörjade ett rejs meeen inte hela vägen, utan i början så vända han om och brassade bort till stalldörren. Jag ropade och han kom tillbaka igen och sedan burnade han runt på stallplanen och sparkade bakut och hade skitkul. Han kutade bort till Joice hage och rakt in i tråden. Vilket ju inte var så himla kul men bättre det än att han sprungit in till dom. Så lilleman fick sig en stöt och kom tillbaka igen. Inte så roligt precis. Vi gick in i paddocken igen så att han fick rejsa runt lite till utan risk för inrusning i eltrådar. Sen så fick herrn lov att ha grimskaft bara för att jag inte ville riskera att lille kaxbert skulle få för sig att kuta in i deras hage. Nog för att han är en tuffing, kanske lite väl mycket för sitt eget bästa. Haha, men nog fick vi en hel del goa skratt idag! Galna ponnysar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar