lördag 3 oktober 2015

Lördagens påhitt

Hej hopp!!

Här är det fullt ös med hästiga saker, kanske inte just för tillfället då jag har landat i soffan efter en sallad och tuggar på lite choklad. Jag är helt slut även fast jag kan tycka att jag knappt har gjort något idag. Dagen startades med att jag verkade Killen, Dacke och Bill. Planerna för dagen var mer eller mindre inte mer än att titta och inspireras av besöket vi har på gården samt att bli fotograferad av Linn. De flesta fodervärdarna samt hästägare har blivit fotograferade och dessutom fotograferades Mikaelas, Lindas och Jessicas träningspass. Linn tog huuur mycket bilder som helst så jag kan ju bara gissa hur lång tid det kommer ta att gå igenom alla dessa. Det ska bli spännande att se resultatet eter fotograferingen, det blev både individuella bilder med 1 häst i taget samt gruppfoto. Faktiskt ganska roligt ändå, tycker jag som inte tycker om att vara framför en kamera. Men Linn är lättsam och duktig så det gick bra.

Såå dagen har flugit iväg och vi har fått sett på en hel del olika konster och ridning i frihetsdressyr på olika ekipage, allt från shire och minishettis (såklart;), varmblod, halvblod samt kigermustanger. Jag och Aramis hann även på att leka en liten sväng däremellan fotograferingen och träningar. Han var faktiskt koncentrerad ändå, även fast det var främmande hästar i paddocken. Duktig liten grabbis!

Mot kvällen så blev det lite eldträning för kusarna där jag och pappa gick runt med våra staffar. Jag har faktiskt saknat "eldandet" lite, jag tror inte vi har härjat med staffarna sen vårshowen, så det var på tiden. Hästarna var faktiskt jätteduktiga, så det var helt klart roligt att se.

Igår under fredagslektionen så fick Mikaela assistans av Linda och Jessica. vi hade frihetsdressyr och det var väldigt ovant och läskigt att rida inför någon annan. Allra helst när jag blir helt saiko och knäpp! x) inte lika roligt kanske, men till slut så klarade jag och Goliath av det där travvarvet utan avsaktning eller ivägrusning utan huvudlag. inte helt illa ändå! Även fast det blev en lite galopptur i paddocken under en mer okontrollerad form, men han kan ju stopp, så det är ju en klar fördel. Haha, herregud ja. Vi har att träna på, men det kändes bättre efteråt när jag överlevt att bli instruerad av en obekant människa samt fixat uppgiften någorlunda.

Ja, den här helgen är verkligen en riktigt spännande helg, kul med lite variation! :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar