söndag 19 april 2015

Häst nr 1

Igår var jag och Louise såklart i stallet bland kusarna och kaninerna . Det var ett bra tag sedan sen jag såg dem sist och även denna gång var det i ett nytt stall.

Först ut var Tiki som vi tänkte köra en längre tur med. Damen var väl inte den snabbaste men hon bjöd till lite trav i varje fall!  Dock så kom vi typ bara 1.5 km innan vi upptäckte att däcket var platt,  suck. Bara att vända och gå tillbaka. Det är spännande att testa på att få köra nya hästar om än svårt. Nyttig träning för min del var det i varje fall.  Turen blev då knappast mindre rolig för det...på vägen hem så gick vi på en gräsväg som ledde till en åker. Där fanns det lite fallna träd som gick att skutta över.  Givetvis så åkte selen och hela kittet av och vi började härja på åkern istället!  Till skillnad från hemma så var det hyfsat torrt och såklart helt snöfritt. Och det var så roligt att flyga över de där små stockarna. Haha jag tror jag tog i mer än damen själv.

Efter härjat på åkern så gick vi tillbaka till stallet och käkade lite mat samt verkade Tikis hovar, innan hon fick gå ut i hagen igen. Tack så mycket för lånet Louise!  :D

Jag tror jag får skriva om Luvan i ett eget inlägg då det blev så himla långt. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar