onsdag 8 april 2015

De 3 bästa

Under helgen och början på denna vecka så har Aramis och Goliat gått hårdpass. Vi har kört till tokiga doktorn med ett tempo som mer eller mindre bestod av trav och galopp. Aramis blev körd medan Goliat var med på släp då vagnen han brukar ha är punkterad.

Båda två var verkligen jätteduktiga, jag körde Aramis med ena handen och höll Goliat med andra handen. Dessutom hade vi med oss Indigo och Mikaela i vagnen en dag och så Linda och Zingo en annan dag.  Goliat tyckte bara det var super tråkigt att gå på den leriga stigen  (vilket de flesta tyckte )och verkligen masade sig fram så jag fick sträcka mig långt både fram och bak. 

Men idag så får båda vila då de var möra i både kropp och knopp efter helgens fettbrännarturer.

Goliath då?  Jo han är super duper pigg och är väldigt på g. Nästan så att det rinner över! Jag själv har inte ridit honom utan har hållit mig på marken och lekt med fokus mer på avslappning och tanke verksamhet. Däremot har han blivit riden ut på lektioner och ja han tycker det är galet roligt!  Han har nog en blandning av både vårkänslor och att han är fräsch i kroppen. Han är faktiskt riktigt fin i sin kropp! Dessutom så har han inte haft någon ömhet i fötter heller vilket är väldigt skönt. Jag tror och hoppas att mineralerna, hans hull och att han är så glad gör att han mår bättre och därför blir så himla på pigg. I vilket fall som helst så glädjer det mig att han verkar må så bra! <3

Fina knasiga hästar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar