torsdag 26 mars 2015

Rymlingar

Idag blev det inte mycket gjort med hästarna. Först var jag och hälsade på hos mormor och morfar samt mamma. Efter den roadtripen åkte jag hemåt där korven, osten och pralinerna från delikatesskungen hade kommit. Då blev det lite ihopplockning av ostar, salamis och praliner.

Sedan så blev det lite fodring av kusarna samt fixat i ordning till Loke och Ymer uppe på gården och kaninerna. Efter att vi varit inne en liten stund så skulle jag knata ner till soptunnan med sopor. Precis när jag kommer utanför dörren så ser jag Durin knata runt på gården..jahaja. Jag tittar åt vänster och där finns en drös med fler ponnyer. Då har grinden inte blivit ordentligt stängd och givetvis så har ett gäng med nyfikna ponnysar knatat ut. Men de var inte särskilt svårövertalade att få in igen då det inte fanns mycket ätbart ute på gården. De flesta gick in av sig själva igen, tok hästar! Lite roligt är det att de ser så vilsna och frågande ut när man kommer ut och frågar dem vad de gör ute, haha så söta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar