onsdag 8 maj 2013

Oj oj oj vad seg uppdatering...

Oj oj oj vad dålig uppdatering det var här nu igen...tråkigt. Men ärligt talat så har jag inte haft ork att sätta mig vid datorn på kvällen för att skriva ner något om dagen. Så jag får passa på i skolan istället (på rasten;) Jag hade tänkt ta lite kort med Mikaelas kamera i helgen med det sket sig då kameran måste rengöras. Så inga nya bilder här heller...får väl se om jag kan rota fram något gammalt ur USB minnet bara för skojs skull.


Igår åkte jag med farfar från Blötberget vid 17.30 upp till Jan-Ols. Jag kom alltså upp ganska så sent vilket resulterade i att jag inte hann med gruppen ut. Jag blandade i varje fall foder, fyllde vatten och lullade runt en liten stund. Sen så fodrade vi när de var tillbaka. Lena kom lite senare för att rida ut på Totte en sväng. Jag och Aramis tog väl chansen och promenerade med henne. Det blev lugnt men även lite jogg för min del. Aramis passade på att tvärnita vi en grästuva, tog en tugga och travade sedan ifatt för att sedan stanna igen ta en tugga å trava ifatt. Hm, ja så kan det gå. Totte skötte sig  varje fall suveränt, han har ju aldrig gått på den sidan utav vägen förut och han reagerade inte heller på ljudet av lastbilarnas skrammel och susande. 

Jennie var upp igår från skolan och fixade till vägen. hon lade på grus och plattade till det för att få vägen slät igen. Så nu är det inte samma puckelpist väg i varje fall! :) Idag är det onsdag och sista dagen i skolan för den här veckan, skönt! Så nu är det fullt ös som väntar i stallet för att fixa och trixa medan man har tid :D

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar