onsdag 22 maj 2013

Bloggen vilar lite

Det är verkligen super dålig uppdatering här inne för tillfället. Jag eller Isabell har inte haft tid att blogga någonting då det är så mycket med allt, tiden räcker helt enkelt inte till. Bloggen får lov att vila så dyker det förhoppningsvis upp mer inlägg och bilder när det blir tid över igen...men för att det inte ska bli en sådant tråkigt inlägg så får jag väl skriva lite om veckan hittills.

Lördag: I lördags så kom jag tametusan inte ihåg så mycket ifrån. Eller jag tror att Tottes ägare kom upp för att rida en sväng och jag och Isabell red med på Goliath och Nelson. Det blev en lugn tur eftersom Totte precis hade varit hos kiropraktorn. Gården blev mockad från allt hö och Mikaela och pappa körde upp de resterande stockar ifrån skogen som vi hade dragit upp med Donald och Aramis dagen innan.
Söndag: Alla grejor inne från huset skulle ut eftersom de skulle börja riva bort golvet på måndagen. Så nu har vi typ inget golv inne kvar...Det blev mockat och fixat med det vanliga. B-M kom på eftermiddagen och även Lena å vi skulle rida ut en sväng. Medan vi var inne i stallet så dök ''Ringos'' förra ägare upp med lite papper och grejor. Han hette inte ''Ringo'' utan Djingo och var en renrasig shetlandsponny med full stam. Vilket var roligt att få veta! :D Egentligen så skulle jag också rida med men jag gick med Goliath istället. Amanda fick rida på Aramis, B-M red Donald, lena red Totte och Isabell red Nelson. Jag gick med en bit innan jag vände hem för att börja verka. Jag verkade båda framhovarna i varje fall. Turen gick bra för alla och Aramis hade tyckt det var super roligt! :)
Måndag: Skola, blir hämtad av farmor och farfar och skjutsad till Jan-Ols. Hjälper till på lektionerna och fixar nere i stallet. Första gruppen hade lite hinderbana och ridvägar medan den andra gruppen hade lite dressyr, cavaletti och hoppa ett kryss. Goliath gick med på andra lektionen men Aramis fick vara kvar i hagen, inte han emot ;)
Tisdag: Slutade sent i skolan men fick åka med Johanna upp till stallet. Johanna skulle även hålla i lektionen idag. De fick ha lite som sena måndagsruppen. Johanna fick även rida lite själv då Porthos var riktigt bändig, till och med för att vara honom. men alla har ju dåliga dagar! Jag var inte med under själva lektionen då jag var ute och gick med Goliath runt grannen. Vi körde trav upp för all backar (typ det jag kunde hänga med i)så att vi skulle få röra lite på oss. Synd att man inte har lika bra kondis som en häst...:/ haha! Tyvärr så kom jag ju på mig själv att vi inte kunde gå igenom Tottes hage då han har dubbelstängsel med ström på så jag och Goliath knatade igenom skogen bakom stallet. Johanna var ju i paddocken med gruppen så jag ropade och förberedde dem på att vi skulle komma igenom skogen...det gick bra ändå tills Goliath snubblade då blev det fullt fart inne i paddocken. Men det gick bra med alla i varje fall...och nästa gång ska det planeras bättre från min sida. ;) Efter lektionen så tog Johanna in Aragorn och jag Aramis. Vi skulle ut och busa lite i hagen. Hästarna fick hoppa lite hinder och bara springa av sig. Aramis var helt tokig och emr eller mindre studsade på stället av glädjerus! Haha han var då för söt! Aragorn hade öronen spetsade framåt och galopperade med stora luftiga steg.

Sådär liiiite text och  bilder blev det i varje fall!

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar