onsdag 24 juni 2015

24 juni 2015

Detta läger som är ett 7-dagars så är Goliath med. Det är bar då han verkligen behöver röra på sig ordentligt efter dessa två veckor med hovböld hit och dit. Dessutom tycker han det är superkul att få hänga med ut på så mycket olika saker! Skrutthästen verkade så nöjd idag när jag hälsade på honom, han var uppe på kullen i hagen och grejsade tills han såg oss komma upp för backen med en säck gethö, då blev det intressantare! 

Aramis blev körd med på övernattningsturen i måndags till tisdag. Han låg däckad i lösdriften nu på kvällen lille herrn. Så han får vila idag. Imorgon hade däremot tänkt leka lite om han nu känenr för det. Förhoppningsvis har han vilat upp sig lite. Han hade i varje fall skött sig och varit framåt som tusan!

Goliat däremot har jag inte gjort sådär jättemycket med den senaste veckan. Helt ärligt talat så vet jag inte riktigt varför, det har bara inte blivit så. Hälsat i hagen och checkat av läget har vi gjort men inte gått ut och grejsat något. Men igår så fick lilleman komma ner en sväng på kvällen och bli genomborstad samt smord med salva där han är  biten. Vi gjorde lite vad som föll oss in. Lite grundövningar från marken och sedan bara busa. Det som dock inte var riktigt lika kul var att herrn surade till när jag strök honom fram på bringan samt vid skapet. Han är ju biten så det kan ju vara en al anledningarna, Men jag tyckte att han reagerade ganska starkt. Kiropraktorn ska komma ut förhoppningsvis inom en snar framtid så jag får se vad han säger. Sen så kan det ju varit en dålig dag...anledningarna är oändliga. Imorgon ska jag checka av lille herrn igen och se hur han känner sig och mår. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar