lördag 8 november 2014

Hästfronten med de mörka

På hästfronten har det inte hänt så mycket för min del. Goliath har gått med en hel del på lektioner denna veckan men jag snodde han en vända i varje fall. Då blev det borstning och hovfix mot rötan. Och så klippte jag av en svanstuss som ska skickas iväg tillsammans med Aramis och Porthos svanstagel och bli till ett tagelarmband. Det tog emot att klippa i hans svans, det kändes inte okej. Men det syns inte i varje fall och kommer att växa ut igen...jag får trösta mig med den tanken. 

Aramis har varit lite halv tjurig den senaste tiden, han har inte riktigt varit med på noterna när det kommit till umgänge utanför hagen. Så vi har helt enkelt fått tagit det lite lugnt. Han åkte ju även på en böld på mulen som var full i var. Inte särskilt stor men inte trevlig alls. Så Aramis blev väl inte särskilt taggad av att bli klämd över mulen så att blodet rann. Men bölden krympte och syns knappt längre. Så imorgon tänkte jag hitta på något med lilleman efter att vi har haft ridlektionen. Vi får se vad Aramis vill hitta på!


// Olivia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar