onsdag 26 november 2014

Besöket på Shiregården

Nu så tänkte jag äntligen skriva om vår lilla resa upp till Umeå och Shiregården!
Mina förväntningar var höga, hur fränt skulle det inte bli att få åka dit Aragorn kommer ifrån och se alla dessa magnifikt stora hästar!? Jag har fått hört så mycket om Shiregården och det har varit lite av en dröm att få åka dit och träffa och se allt i verkligheten, både människor som djur. Och nu, efter totalt 16 timmars bilkörning så har jag fått sett allt det här, och gissa hur glad jag är! Det var då verkligen värt all den stela tiden i den där obekväma vanen vi åkte i. Så häftigt....Såklart så blev det en massa bilder så jag tänkte bjuda på en del....

En av de stora damerna, hon var riktigt vacker!

Alla stod verkligen och hängde vid staketet, så många hästar i en massiv svart/vit skara med lite bruna inslag. De var då för charmiga, allra helst de små!


En av avelshingstarna, han var en fröjd att titta på.

Hästarna hade ju en grymt vacker utsikt...

En av de stiliga större herrarna

På lördagen fick vi hälsa på bland annat dessa två herrar. De fick komma in i stallet med deras hagkompisar för att få lite kraftfoder och för att vi skulle få kika lite närmare på de alla.



Under dagen fick vi även prova rida lite på en av avelshingstarna, denna stora herre var riktigt trevlig och snäll. Jag däremot hade hjärtklappning och var stelhetsopererad i hela kroppen. Sitta på en ny häst,  som är lika hög som ett höghus, en hingst, i en sadel, på ett främmande ställe.  Men med moraliskt stöd så överlevde jag ju även denna gång...nog var det en upplevelse allt! 


Och så fanns det ju några russ också...kändes bra att ha något bekant att ty sig till när man nästan ramlat omkull av häpnad utav storleken på resten av kusarna. 


Så, det var den "lilla" resan i stora drag, något som sent kommer att glömmas!


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar