söndag 25 augusti 2013

Vanliga rutiner!!

Hej alla glada och mindre glada! Nu tar jag äntligen tag i att skriva ett inlägg. Jag har åkt på en liten förkylning så jag har försökt lägga mig tidigt för att vila, därav väldigt dåligt med bloggande...och så har jag inte känt för att sätta mig vid datorn mitt på dagen heller ;)

Jaha vart ska jag börja? Nu har första vanliga skol och ridlektionsveckan varit. Vi har för tillfället en praktikant här på Jan-Ols som heter Jenny och kommer att vara här i 2 veckor till :) Ja lektionerna denna veckan har varit allt från att vara i paddocken till terränghoppning. På vår lektion på fredagen så var vi i paddocken och hade teori plus praktik på oss själva. dels i hur man använder sticken på ett bra sätt och även de övningar som är grunden för frihetsdressyren. Allt detta gjorde vi på varandra men nu på fredag blir det förmodligen lite ''riktiga'' hästar med :D


På lördagen  verkades Bill, Dacke och Killen innan vi skulle plocka in dem i transporten tillsammans med Indigo för avfärd mot ponnyridning. Ponnyridningen denna gång blev inne i Ludvika. Det kom en hel del med barn som ville rida på Bill, Killen och Dacke och Indigo blev klappad i massor! På kvällen så red jag och B-M ut på Grålle och Goliath upp till grannen. Medan vi var ute så hade Mikaela lektion med pappa i paddocken som fick rida på Totte. Det gick bra för oss alla även fast vissa förnekar det ;)

idag så är det väl inte något särskilt planerat precis, bara det vanliga. Vilket duger fin fint! Jag får se om det kommer att dyka upp några fodervärdar som vill hjälpa mig med mockningen, men först så ska jag ner och fixa i stallet..det behövs STÄDAS! ;)

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar