torsdag 1 augusti 2013

Mystur i skogen

Nu är det snart semester...jag kan inte påstå att jag har längtat som en galning. Men nu börjar det smyga fram lite längtan, imorgon kväll så sitter jag i bilen på väg till Nynäshamn, snart har jag semester... helt sjukt! Den här veckan gick verkligen fort!

Idag har jag verkat Shaggy och Porthos. De skötte sig väldigt bra och det var riktigt skönt! Dock så råkade Shaggy trampa ner på min vänstra stortå och tån bredvid den så det gjorde riktigt ont :S Amanda och Agnes var med under hela verkningen och tittade noga och frågade frågor...snart är det deras tur att börja lära sig verka!

(Gammal bild)

Jag, Agnes och Amanda busade även runt i hagen med Aramis, Shaggy och Erling. De red och jag tömkörde/gick med Aramis. Det blev lite halvgalna galopper men även en del tur i snårskogen. Mystur helt enkelt! Aramis tyckte det var super kul att springa och bockade som bara den...Shaggy var också lite studsig men Agnes och han skötte det fint! Amnd och Erling hade riktiga sprintvändor och herregud vad det gick undan! Efter skogsridningen så gick vi ut i paddocken och tog hand om hästarna. Jag passade på att busa lite med Aramis och träna på min energi innan vi släppte ut dem i hagen igen.

Nu sitter vi i soffan och degar innan det är dags för kväller! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar