lördag 9 april 2016

Galna shettisar

Idag har vädret haft svårt att bestämma sig  Det har regnat om vartannat hela dagen.  Vid första anblicken så ville man helst inte gå utanför dörren. Men jag tog mig ut och tog med shettis grabbarna ner till stallet.  Tanken var att köra ut en sväng för att motionera knoddarna.  Eftersom vagnen som Aramis brukar ha inte är brukbar för tillfället så fick Goliat gå för vagn och Aramis som handhäst.
Alexandra fick rida på Goliat så att han också fick röra sig i samma veva.

Jag kan sammanfatta turen med galna shettisar. ...herregud vad de låg på!  Det är inte ofta jag fått bromsa in Goliat så mycket. Det var såklart skönt och roligt att han gick på för egen maskin.  Men lite måtta får det vara. Nog för att man får springa men man måste kunna kompromissa med den som sitter i vagnen...jaja vi får traggla mer på röskommandon och andra förhållningssätt så att vi kan kommunicera bättre jag och den bruna herren.

Efter vi var tillbaka blev det hovvård för Goliaths del samt Nitros. Så nu är 3 grabbar motionerade och färdigrullade i leran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar