söndag 9 augusti 2015

På hemvägen från Rosornas Ö.

Nu är Gotlandsresan över för i år. Även fast resan ner gick lite tövligt med ett tåg som kört in i ledning och spräckt framrutan samt väntetid på 2 timmar för att sedan åka buss.  Hela resan till Stockholm tog hela 7 (!?) timmar!  Helt galet. Men fram kom vi.

Det har varit 10 dagar fulla med massa mat, skratt och nya bekantskaper. Jag har förkovrat mig i böcker och mer eller mindre läst konstant. Vilket för mig är semester!  Det har varit vandring på medeltidsmarknaden, shopping i stan, varit vid hamnen och kikat,  tittat på Fjäle ödetomt,tittat  på raukar och ätit rökta räkor vid Lergrav utmed havet,  kikat på kalkbrottet i Slite och bara inte gjort ett dugg! 

Borta bra men hemma bäst. Så är det alltid. Nu har jag samlat energi till att kriga vidare i vardagen och fixa och trixa sista semesterveckan innan jobbet kallar. Hästarna och getterna ska det bli jättehärligt att träffa igen,  till och med lite raspning av hovar är saknat. Och såklart alla grymma människor. Snart syns vi!

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina bilder, jag är allt bra avis, men nästa år är det min tur att åka till Gotland igen. Välkommen hem/farmor

    SvaraRadera