onsdag 26 augusti 2015

En vecka sedan sist

En hel vecka sedan sista uppdateringen, vad tiden rusar fram! Det har inte hänt sådär särskilt mycket under en här tiden. Allt rullar på som det ska.

Nu i helgen så ska Mikaela, Aragorn och Merlin ha uppvisning på Hästkraftens dag i Örebro. Så på lördag morgon rullar hästlastbilen iväg mot eventet! Jag ska se till att ta lite bilder som får komma upp här på bloggen :)

Och just det ja! Denna vecka så började även jag med att hålla i ridlektioner igen. Det har jag gjort sedan förra terminen, men nu så fortsätter det. Det är roligt och givande, men det kan bli ganska så hetsigt när man kommer hem från det första jobbet till det andra på en gång. Men det funkar. Denna gång så hade jag måndagsgrupperna och första gruppen fick passa på att pröva det nya hindermaterialet samt repetera lite ridvägar osv. Det gick väldigt bra för alla tyckte jag även fast det blev en avramling med näsblod som följd. Men sådant händer. Om inte annat är jag imponerad över att de alla hade bra koll såhär efter sommarlovet. Andra gruppen ville ha balansridningen, eller snarare den nyare versionen dansbalans! Det har blivit ganska poppis måste jag säga, och jag själv tycker det är kul att härja runt med diverse rörelser och övningar som eleverna ska efterfölja x) Ja, bara fantasin sätter gränser!

Till dagens ära så fick alla tre kusarna hänga på lektionerna medan jag var i huset tillsammans med farfar och fortsatte rivningen. Nu ska jag däremot äta lite och sedan gå och däcka i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar