onsdag 30 juli 2014

Tjohoo!

Jag suger verklogen på att hålla någon form utav schema gällande motionering av tjock ponny. Haha, snacka om att det blev som det blev precis som vanligt. Det blev ingen körtur för mig och Aramis utan det blev en kapson och stick istället. Vi var i paddocken och var lite på volten för att sedan hitta på annat att grejsa med. Lilleman fick i varje fall ha lite spurt i benen vilket var välbehövligt för att få igång honom, han kan ju bli lite halv loj. Sen så blev det lite sprutt i köttbullen!
En körtur på lördag kväll blev det i varje fall för Aramis och Ringo, fast med Victoria och Victoria i vagnarna. Själv var jag och pressade mat på en buffé inne i Ludvika med familjen. Smarrigt men verkligen inte välbehövligt, nog rullade man allt ut från den restaurangen...sådan häst sådan matte xD

Och söndagen då? Jo, där vete tusan vad jag gjorde egentligen. Verkade häst, fick åka med farfar och lastbilen ut i skogen till en åker för att hämta 10 rundbalar hö. Varmt som tusan var det i varje fall!  Och just de ja, på kvällen fick jag, Isabell och Victoria åka och verka en 1 årig arabhäst, en riktig goding var han allt! Efter det stoppet så åkte vi ju och handlade lite (eller mycket) mat till det sista ridlägret. Ja, sen var den helgen slut....


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar