fredag 18 juli 2014

Damp-appen

Haha vilket dåligt mobilupplägg det blev, hela blogg appen har något fuffens för sig, på telefonen står det att inlägget inte publicerades men ändå så är den det...teknikens under ibland alltså

Jag kan väl börja med att säga att lille Mirre har fått gått ut till sina kära kompisar och vildhäst livet igen. Han har inte haft någon högre temp än vanligt under hela dagen så jag tyckte att han då lika gärna kan gå ut till sina vänner och vara med dem istället för att stå i boxen under natten (vilket han HATAR) för att sedan stå i minihage bredvid getterna, kul? Nej. Men han har faktiskt varit riktigt duktig och tagit det lugnt i boxen även fast han inte sett ut, och till och med varit lugn för att stå själv i minihage. När jag tempade han och konstaterade att han fick gå ut i flocken igen så blev han helnöjd med mattes beslut, för lille kusen tog galopp efter att blivit av med grimman och det röda flugpannbandet! Haha härlig syn var det allt. Sen nu på kvällen när jag och Isabell gick ut för att leta på honom och kvällstempa så kom han faktiskt och mötte oss. Han är då för fin min lille häst...<3

För tillfället så sitter vi dock och tittar på serier plus läser böcker, kvällssysslorna är klara och det är svalt och behagligt ute. Ja, en lugn och vanlig fredag!!



// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar