tisdag 8 juli 2014

Hej igen!

Bloggers app har krånglat så mina mobilinlägg har inte velat publicerats. Sen så har jag rensat min dator och på så vis har virusskyddet och druvrutiner försvunnit i och med det. Så jag har lagt vantarna på Mikaelas laptop då och då men den är så inte rolig att hålla på med så ja, då få man helt enkelt strunta i att sitta vid datorn. De senaste dagarna har det varit riktigt varmt ute, helt sjukt vad mycket jag svettats! Och hästarna med den här tryckande värmen och alla äckliga insekter, fy tusan! Men å andra sidan så är det skönt med sol och blå himmel till skillnad från regn och mulet.

Denna vecka så är det lite "semester" från ridläger, Mikaela och Tobbe sticker ner till västkusten för att ta sig en välförtjänt vilopaus. Själv så stannar jag hemma tillsammans med mina kompanjoner, Agnes, Amanda, Alva och Victoria. Aramis och Goliath har fått varit ute på 2 turer under andra ryttare den här veckan. De verkar ha skött sig bra grabbarna grus, förutom att det kanske var lite för mycket gas ibland! ;)
(Jag snodde två bilder från farmor och farfars dator...)

Annars då? Jo snart är det Gotland som gäller, ja, om några veckor alltså. Sen har jag lite större grejor på gång. Men mer om det sen. Getterna är lika goa och galna som vanligt och härjar och vrålar när man kommer. Allt går väl sakta men säkert framåt. Fast nog ligger vi efter lite grann med verkningarna, haha, men det är väl som det brukar. Det fungerar ju fint ändå!

Det tråkiga för tillfället är dock att lilla Goliat är på djursjukhus. Idag fick han genomgå en operation, och vi hoppas alla att han kommer att få komma hem till helgen!



// Olivia

3 kommentarer:

  1. vad har hänt med lilla Goliat ??? <3

    SvaraRadera
  2. hur är det med Goliat? //Moa

    SvaraRadera
  3. Åhh, nyklippt Enya. Så söt

    SvaraRadera