måndag 21 mars 2016

Vårkänslor i Aramis

Idag hade jag tänkt borsta igenom Aramis ordentligt och mer eller mindre bara mysa...meeeeen det blev helt andra grejor! Gruppen skulle få hoppa lite då det mer eller mindre är bart ute. Så jag tyckte att vi kunde hänga på där. Sagt och gjort. Aramis fick komma ut på gården och bli borstad med en pälsskrapa som jag hittade på elskåpet samt en hovkrats. han satt fast i väggen på utbyggnaden och skötte sig helt exemplariskt ovanligt nog. Jag fyllde vatten samtidigt som han strosade på gården och hade sitt fan Bell efter sig. 

När vi tog oss ut i sommarhagen till de andra så byttes Aramis lugna fasad ut mot det exploderande krutpaketet. Herregud vilka bocksprång, hopp, pruttar och galoppdamp han fick! Alltså det var helt galet, det var längesedan jag varit med om den explosiva energin han hade alltså. Ändå så har han ju varit igång så han har ju inte bara stått. Det var skitkul verkligen, dock fick jag be honom att lugna sig lite så att inte jag skulle hamna i vägen för hans totala explosioner. Imorgon blir det ett lite längre rep så att han kan ha mer frihet utan att jag ska blir i vägen. Dampponny! Våren är verkligen på G!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar