söndag 24 maj 2015

Helgen v 21

Just nu sitter vi i lösdriften och fyller vatten,  jag och Victoria. Helgen bara rusade förbi och det känns som om man inte hunnit med något alls. Idag åkte Mikaela och Jennie till Hällekis med Aragorn där Mikaela ska träna för Honza.  De kommer hem på onsdag igen så innan dess fixar jag,  Tobbe och Victoria gården,  tillsammans med alla andra duktig tjejor!

Lördagen...
Jag har inte setat så mycket på hästryggen den senaste tiden,  men jag försöker vända lite smått på det. Igår tog jag tillfälle och satte mig på Goliath och grejade i paddocken. Ibland  förundras jag  över hur klok han är. Han kändes bara så trygg och mysig. Vilket hjälpte mig en himla massa. Jag kan inte säga annat än att jag hade superroligt och vi var jätteduktiga! Amanda fanns även med som "stöd " och någon att bolla tankar med.  Det var väldigt givande allting.

På lördags eftermiddagen så blev det körning med Aramis I paddocken. Vi hade musik på och försökte klara oss igenom en liten bana utan att välta ner allt.  Ja. ..den planen gick sådär med att inte välta något... men annars så gick det bra,  Aramis har bra anlag för det här, det är sämre för mig x)

Goliats skötare Viktoria skulle också köra meen såklart så är det punkt på vagnen IGEN, precis när vi kommit igång igen.  Men det blir väl till att fixa så fort som möjligt så vi är på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar