måndag 17 juni 2013

Massa att berätta!!

Nej men hej på er! Dödare än dödast här nu då! Haha, snacka om att det bör vara fler timmar på dygnet eller åtminstone 1 timme. Okej lite update vad som har hänt och om vad som kommer att hända:

I torsdags så kom Louise och Tiki hit till Jan-Ols. Dom kom med transporten mitt i regnet på torsdagseftermiddagen. Tiki är då för söt och väldigt trevlig liten dam! Louise och Tiki lekte lite i paddocken på kvällen innan Tiki skulle få gå in i boxen. De var riktigt duktiga och det märktes att Tiki tyckte att det var superkul att få vara tillsammans med Louise! :D Jag passade även på ta åt mig inspiration eftersom jag mer eller mindre är hjärndöd för tillfället.

I fredags så jobbade jag till 4 innan jag kom hem vid halv 5, å äntligen helg! Jomen visst, helg och helg, ridlägret skulle börja på lördagen, vilket var spännande! :) Fast mycket skulle förberedas innan ridlägerbarnen skulle komma på morgonen. Men det mesta gick fort då vi var full ''personalstyrka'', jag, Isabell, Louise, Agnes, Amanda och såklart Mikaela var på plats och taggade för årets första läger.

På lördagen kom barnen och denna gång så red vi iväg på långtur för att bada första dagen då det skulle bli finast väder då. Vi var en hel hög som var på väg ner till siksjön med både rid och handhästar. Aramis fick ha packningen på sig och skötte sig faktiskt förvånansvärt bra från att käka gräs, hehe. Badandet gick bra och Tiki simmade runt och lekte med vattnet så hon såg ut som en litet sjöodjur, men ett väldigt sött sådant. Aramis passade på att skvätta vatten och även ta en liten sväng ut i sjön så långt repet räckte vill säga. Det var då inte vart i vattnet men ändå så badade de flesta, både med och utan häst. Mikaela hade även NH teori på eftermiddagen.

På söndagen så fick eleverna hoppa, ha NH och även köra häst och vagn. En fullspäckad dag helt enkelt! Donald fick premiärköra vagnen och han var så duktig så! Aramis och Durin pinade också på ur bra som helst! Louise fick även köra Aramis så att hon kan köra honom med på långturerna sen när jag är å jobbar. Vilket kommer bli super! Amanda och Agnes är som två virvelvindar som fixar och donar med det mesta och så Isabell som hade en riktig oturshelg med en hel del blåmärken! :/

Idag så fick eleverna rida till mullen med Mikaela, Louise, Agnes och Amanda och så avslutades dagen med gymkhana!Och imorgon börjar nästa 3-dagars läger, kul! :D Louise har tagit en MASSA bilder så håll utkik på hennes blogg www.myharmony.blogg.se


// Olivia

1 kommentar:

  1. Haha, jag sitter bara och lär när jag läser detta. Gud så jobbigt men kul det har varit! :D

    SvaraRadera