torsdag 12 juli 2012

Oveson gästbloggar!


OVESON GÄSTBLOGGAR!

Halloj mina hästvänner, tänkte att jag tar mig ett gästbloggs inlägg här på bloggen, så det händer något annat än att bara Olivia & Isabell lägger upp något.

Det är jag som är Oveson, har koll på det mesta på Jan-Ols, sköter disken och städar under ridlägrerna. Är som en riktig "hemmaprodukt"! Självklart får jag hjälp av både Mikaela och stalldrängarna :)
Äger 3 små busiga ponnier - Ior, Nicke och Bill, äger också halva Erling tillsammans med Mikaela. Det är han som jag tränar mest!

Tar och berättar lite om vad som har hänt under dagen här på Jan-Ols idag, på morgonen fyllde jag vatten till våra fyrbenta vänner, gav Grålle lite frukost och kollade till så alla mådde bra. Gav de små fyrbenta kaniner lite morötter sen gick jag in och åt lite frukost själv. Vädret har inte varit på topp men nu på eftermiddagen kom solen fram och då passade jag på att tvätta Mikaelas bil så den blev ren och fin.
Tog och slängde igång några tvättmaskiner och fixade lite inomhus också.
Inga fodervärdar har dykt upp idag så idag fixade jag, Olivia & Isabell mockningen till hästarna.
Nu har vi fodrat hästarna och tar kväller här på Jan-Ols, vi får se om vi gottar oss med pizza ikväll.. =)
Är inget ridläger denna vecka eftersom Mikaela & Tobbe är på semester på kusten, så hästarna får vila upp sig in för nästa ridläger som startar på Tisdag och sen rullar det på med ridläger tills slutet på vecka 31.!

Åskan är i fullgång och smyger omkring där uppe, Isabell är rädd som en tok och jag är rädd men inte lika rädd som hon och Olivia är helt fascinerad av att det åskar, hon var ute och fyllde kvällsvatten till hästarna och då stod hon på gräsmattan och bara kollade upp och lyssnade, den där Ollie är en riktig stålle ;-)

Nästa lördag tar jag och rullar mot kusten istället och tar lite semester, ska bli riktigt skönt, shoppa som en tok ska jag också göra =) Så Jan-Ols får klara sig utan mig i en vecka men sen är jag tillbaka!

Jag hoppas det duger för denna gång men en vacker dag kanske jag gör ett inlägg igen, vad tycker ni om det? =)

Ha det gott alla glada!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar