söndag 15 juli 2012

Gästbloggsinlägg 2

Oveson gästbloggar igen!


Olivia är helt slut efter dagens bravader, så idag tar jag och gör ett gästbloggsinlägg igen.
Mikaela & Tobbe kom hem igår kväll från deras semester, de hade både handlat de ena med det andra. Olivia fick ett nytt regnställ och en tjocktröja, jag fick en t-shirt och en matchande tjocktröja, vi fick också mer än 4kg godis och dela på, riktigt gott vill jag lova er =)

Dagen på Jan-Ols började med att Jag, Olivia & Isabell gick med på en timmes ridtur med tre personer som red på Donald, Gucci & Nicke, även Emelie red med på Turbo.!
Efter att vi kom tillbaka började Olivia och Tobbe sätta upp nya lysrör i stallet, så nu ser vi riktigt bra!
Mikaela körde igång och verka en hel del hästar, så nu har dem ”nyputsade” hovar igen.
Berättar lite vad jag har gjort på eftermiddagen, jag tog mig en sväng på crossen, riktigt härligt att åka en sväng, efter att jag gjort ett litet uppehåll. Väntar även på att Tobbe ska få igång sin cross och hänga med på en tur ut i skogen. Nu tillbaka till hästämnet, medan nissarna i stallet grejade med uppsättning av lysrör och verkning så fodrade jag alla hästar med lite hjälp av Viktor.
Nu är både hästar, kaniner och hundar fodrade för kvällen och nu är det provning, mätning och ”syning” av medeltidskläder som de ska ha på sig på medeltidsveckan på Gotland vecka 32.
Jag får mig ett gott skratt av Viktor som skulle ställa upp och hjälpa sin syster (Olivia) med mätning av hennes klänning,  som tog sig en rolig kommentar.
Mikaela syr klart sin fårskinnsklänning som blir riktigt snygg. Olivia försöker sig på sin klänning som det ska vara någon kant nertill.
Dagen har varit fullspäckad och imorgon åker vi och handlar inför kommande ridläger =)
Ha det gott alla hästtokiga läsare, glöm inte att slänga iväg en kommentar om vad ni tycker att jag gästbloggar ibland! Nu väntar vi på kommentarer av våra läsare, så kom igen nu och skriv =)





3 kommentarer:

  1. hej jennie!
    jag tycker det är jätte kul att du gästbloggar här! fortsätt så!! ;)
    hälsningar från Lisa!
    Jennie, du borde ju komma ihåg mig efter alla mina händelser på jan-ols ridläger xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Lisa!

      Då slänger jag in ett inlägg lite då och då ;)
      Dina händelser på ridlägrerna glömmer jag inte xP

      P.s skulle vilja att fler kommenterade vad dom tycker =)

      Radera
    2. Ja gör de! :D
      Hahah bra jag har satt mina spår ^^

      Radera