torsdag 12 april 2012

Morgonbus

Mikaela åkte iväg och hämtade halm nu på morgonkvisten medans vi stannade hemma. Vi gick upp vid 8 och gick ner till stallet för att släppa ut Nelson och Shaggy. Jag packade hö medans Isabell fixade täcke på Shaggy eftersom han är klippt. Sedan tog jag höet och Shaggy, och Isabell Nelson. När jag stannade och fixade hö säcken så gick Isabell med Nelson till hagen..och vips så kom Nelson i full galopp mot mig och Shaggy! Han sprang upp till grinden till de andra, han känner säkert på sig att han ska bli insläppt där ;) Isabell försökte ta honom men så busig som den hästen är så bara galopperade och bockade han iväg. Hon fortsatte försöka få tag på honom medans jag släppte in Shaggy i hagen.
Sedan tog nelson en runda till Jehus hage och kollade lite, 
 sedan sprang han tillbaka ner och in i sommarhagarna. Och där hade ha världens race innan han lät sig fångas! Så han kommer säkert busa en hel del i flocken och säkert älska att få springa på de stora ängarna i hagen!

Howie vill också äta Grålles frukost



Isabell äter också frukost

2 kommentarer:

  1. Ojjj då, det lät som ett helt äventyr :P Tur att ni fick tag på han iaf! ;D

    SvaraRadera