måndag 9 april 2012

Fråga först!!!

Det här med att fråga först...
Vi har ju publicerat en hel del bilder här på bloggen, och har antingen skrivit på bilderna att det är vi som tagit korten eller skrivit på själva inlägget vem som har fotat (tex. Mikaela Andersson).
Om man vill låna en bild ska man ALLTID fråga först! När du är hos en kompis brukar du då ta hennes/hans leksak med dig hem, utan att fråga om du får det först? Det är precis samma sak på Internet, man ska alltid fråga den som tagit kortet eller den som äger upphovsrätten, om man får låna bilden. Det gäller inte bara på våran blogg, utan på alla bloggar/hemsidor.

Så om ni vill låna en bild från våran blogg så fråga oss först! :)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Om man inte frågar klassas det som stöld...;)

      Radera
  2. Oj förlåt jag är jätte ledsen för att jag tog bilder utan att jag frågade //Matilda :-P:-*

    SvaraRadera
  3. Man lär sig av sina misstag, nu vet du till nästa gång :)
    //Olivia och Isabell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok förlåt jätte mycket :-<:-D

      Radera
    2. jag hade " Tagit " två bilder men jaf visste inte fölåååååt så hilma mycket ksa aldrig göra om det jag looovar :( :( :( :( :( jag är superledsen för det och det var verkligen inte meinen :(((((

      Radera