fredag 10 oktober 2014

FREDAG!!!

Fredag nu då, helgen väntar! Idag har jag haft huset i en hel vecka. Känns lite halvskumt måste jag säga. Men man vänjer väl sig tids nog.

Ja nog med huset, nu till hästfronten. Durin hade feber i måndags. men detta var borta dagen efter. Just nu så har Donald feber istället och klåda på sin mule. Så han fåe ta det lugnt och stilla en stund nu. Annars så tror jag att det mesta rullar på.

Jag tog mig friheten att sno Goliath igår kväll och vi höll oss i paddocken tillsammans med Nitro ocph Victoria. Vi spann vidare lite smått på frihetsdressyren från marken för att sedan be om att få kliva upp på hans rygg. Jag kom.ihåg en del av det vi gjorde förut, tyvärr så har vi haft ett uppehåll med frihetsdressyren uppsuttet. Det har helt enkelt inte blivit av. Men igår så tog jag mig i kragen och testade lite. Vi är ju knappast något grymt ekipage som kan allt. Men vi lär ju börja någonstans för att komma någon vart. Och att vårat samarbete knappast är felfritt det är ju förståeligt eftersom vi inte har samma tid tillsammans och att man inte tagit tag i den tid som funnits.  Men den korta stunden igår gick  över förväntan ochkändes riktigt bra för både kropp och själ! Och hästpållen trivs i att inte ha så mycket grejs på sig...men hadr öveerseende med den klumpiga ryttaren!  Vilken underbar polare man får äran att få ha <3

\\ Olivia

3 kommentarer: