lördag 27 januari 2018

Första inlägget efter 2 år

Hej!

Det var längesedan jag skrev här. Hela 2 år har passerat sen sista inlägget. Det känns lite konstigt faktiskt. Tiden går så fort, jag fattar inte hur fort det går.

Jag har tittat in här då och då för att läsa gamla inlägg, kikat på bilder, återuppväckt gamla minnen. Jag har känt efter om jag vill börja skriva igen eller inte..men nu, idag, den här kvällen kände jag att det var dags igen.

Att resumera allt som hänt under dessa 2 år är som att skriva en roman, men det kommer inte inträffa idag, haha. Under åren har det hänt både roliga och tråkiga saker. Livets gång. Vi har sagt farväl till några fyrbenta vänner, Ior, Nitro, Zickan, Charlie, Pippi och Alfred. De har vandrat vidare till livet efter detta. De är saknade <3
Både fyrbenta och tvåbenta vänner har flyttat till andra stall, vissa är saknade och andra inte.
Vi har sålt några killingar till eget underbart hem, samt vår föredetta avelsbock Ymer, sällskapsgeten Loke, bland andra. Men alla de har fått super hem och det känns bra i hjärtat.
Jag har skaffat nya vänskapsband och massa härliga minnen.

Mitt hus är under fortsatt renovering, nya fönster anlände i veckan. Hagar runt tomten för mina framtida djur är på gång och min bild av min gård blir mer och mer verklig.
Jag har bytt jobb, stort steg men det blev helt suveränt!

Jag har mina hästar och getter runt mig i vanlig ordning, och vi grejar på med lika varierande utbud som innan. Det är planer för oss alla och jag tror att det kommer bli ett fullspäckat år både med djur, hus och jobb.

Jag får se om bloggen kommer få mer tid av mig detta år än tidigare...men det känns förbaskat bra att skriva igen, det har varit saknat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar