måndag 10 oktober 2016

Norah Kohle kurs med Louise

I lördags åkte jag tidigt på morgonen ner till Kumla området för att hänga med Louise och hennes kusar på träning för Norah Kohle. Jag landade i stallet vid 8.00 tiden och strosade runt lite innan Louise och en tjej som heter Cim anlände. Jag hann se skymten av Tiki och såklart den nye herrn nordisen Grim!

Louise har nämligen lämnat ut Luvan på foder och köpt sig en nu före detta nordis travare. En riktigt stilig kille med rejäl utstrålning. I vilket fall så blev det borstning av lilla Tiki och större Grim innan vi lastade och körde mot träningen. Det var super längesedan jag var iväg på kurs eller liknande så det var riktigt roligt att få se nya ansikten både hästars och människors, och såklart att lära sig nya saker!



Norah verkade vara en riktigt bra tränare så till våren hoppas jag att jag också kan delta med häst, det vore superkul! Lite ny inspiration fick jag allt med mig vilket är behövligt för tillfället. Det var svinkallt att sitta ute och man var genomfrusen. Men det var faktiskt riktigt värt det i vilket fall.
Det blev en sen kväll innan vi tog oss ifrån träningsstället och jag åkte från Louise stall vid strax efter 20.00. Snacka om att jag var lite lätt trött när jag kom hem igen. Riktigt roligt hade jag och jag hoppas att det blir fler gånger! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar