lördag 20 juli 2013

Tryckande värme

Idag har jag hunnit städa loftet, toaletterna, foderkammaren och röjt lite framför lösdriften...fast det skulle ju helt klart behöva röjas mer! Jag har även raspat lite på Ringos framhovar och fixat i ordning i stallet. Jag fick super bra hjälp av lillebrorsan med fodringen och mockningen, kan väl inte säga annat än att jag blev positivt överraskad av hur bra han skötte sig på både fodring, mockning och höpåfyllning. :D Nu passar jag på att ta en liten rast och så får vi väl se om jag ska hitta på något mer att göra...inte för att det finns lite med saker som skulle behöva göras...;) Smörja utrustning, röja på gården, verka hästar m.m. Haha herregud vad grejor! Imorgon är det i varje fall inplanerat att hämta spån med Lena då lösdriften är i ett stort behov av påfyllning och lika så i stallet. Under vissa stunder idag så har det känts som att man runnit bort då värmen mer eller mindre varit väldigt tryckande...ändå vill man ju inte klaga när solen väl tittar fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar