måndag 30 januari 2012

Svar på fråga...

kajsoki
Heeej skulle inte ni kunna berätta om er lite?:) TEX hur länge ni ridigt vilken häst ni rider? ålder, namn:D och en fråga bor ni där? varför:)?
Svar: Vi ska svara så gott vi kan :)

Om Isabell
Isabell heter jag och fyller 17 år i februari och går naturvetenskap programmet. Jag har ridit på Jan-Ols i 3 år men har även varit på andra ställen innan. Våren 2011 så tog jag Ord Allgunnen (24 år) eller Tarzan  som han kallas för på foder. Han hade jag i ett halvår men han är inte så stor så när Dunleway Sindad (17år)  blev ledig så blev jag foder på han istället. Han och jag tränar akademisk ridkonst, NH och även lite trick. Men det som vi gillar bäst är ändå att vara ute i skog och mark.

Om Olivia
Jag är då Olivia..jag fyller 17 om ca 9 månader och går på El och Energi programmet. Jag har vart på en del olika ställen och haft sköthäst till foderhäst och tillsist egen häst. Jag är inte så förtjust i att rida så jag föredrar att köra och träna från marken. Jag köpte därför våren 2009 en shetlandsponny som heter Tombo Aramis (ca 4år) . Han var endast 11 månader då. I april har jag haft honom i 3 hela år, och vi har lärt oss massor tillsammans. Jag och han kör, tränar mestadels NH, men också lite akademisk ridkonst (från marken) och trick.

Nej vi bor inte här, bara på helger och lov. Och det gör vi därför att vi har hästarna här och det är här vi spenderar all vår fritid :)

8 kommentarer:

  1. Hej Olivia roligt att se att du har blogg ! ser verkligen fram imot att se din & aramis vardag :) hoppas allt är bra med dig , haha om du undrar vem jag är så heter jag Emilia & var på ridläger på Janols v.26 förra året , jag var typ rädd för väldigt många grejer & jag red Dacke !:) kramar Från Emilia (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Emilia! Vad roligt att höra av dig igen. Jag kommer ihåg dig :) Jag mår bara bra och hoppas att du också gör det! Vi kanske ses i sommar igen?
      // Olivia

      Radera
    2. Bra att du mår bra :)Jag mår toppen :) Ja de kanske vi gör ! hehe måste stärka mitt självförtroende lite tror jag !haha :)

      Radera
  2. hej olivia är aramis din och får man ha han på ridlägret från emma johansson som var på ridlägret förra året det här året kommer jag med men nu är vi 7 från hallstahammar :) jag och linda var med förra året :) :);)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Emma! Ja Aramis är min men han är inte inriden så han går inte att ha på ridlägret. :) Men om det blir NH eller körning så kan han säkert delta.
      // Olivia

      Radera
  3. vecka 27 var vi med i förra året från emma

    SvaraRadera
  4. jag läser eran blogg varje dag och jag gillar den jätte mkt//alva

    SvaraRadera